
U BENT AL VAKKUNDIG, NU NOG VAKGARAGE
Wat verwacht je van een formule? Hulp bij de verkoop van occasions? Wil je de zakelijke markt bewerken? Zoek je technische informatie, inkoopvoordelen of marketingondersteuning?
Uit de eerdere onderzoeken blijkt telkens dat techniek en marketingondersteuning de belangrijkste redenen zijn; beide scoren maar liefst negentig procent! Opmerkelijk genoeg kiezen de garagebedrijven die zich bij Vakgarage hebben aangesloten nog een derde onderwerp, ook met een score van negentig procent: inkoop. Bij geen enkele formule scoort inkoop zo hoog. Ze kopen bij de grossiers van Fource in of bij de Full Fource-partners. Technische ondersteuning krijgen ze van Automotive Academy met Oomt-erkende e‑learning en praktijktrainingsdagen van niveau 1 tot en met 4.
Marketing is iets wat grote landelijke organisaties veel beter en efficiënter kunnen dan individuele. Hoe vult Vakgarage dit in? Vakgarage gebruikt een combinatie van online en offline kanalen en concentreert zich op het werkgebied van de Vakgaragist. Twee keer per maand is er een aansprekende Facebook-post, die vanuit de ‘eigen’ Facebook account wordt gepost en doorgelinkt aan Instagram. Via direct mailing worden apk-herinneringen en themamailingen verzonden, zoals de winter‑ en aircocheck en een verhuismailing. Daarnaast is er de Vakgarage App, die gekoppeld is met pechhulp, inzicht in auto-onderhoud en -historie. Klanten kunnen daarmee direct afspraken maken bij hun Vakgarage.
Ook verschijnt er zes keer per jaar de ‘Vakgarage Special’ en twee keer het ‘DICHTBIJ’ magazine. Iedere Vakgarage krijgt een eigen ingerichte website die gekoppeld staat aan de persoonlijke afspraakplanner en offertemodule. Ook wordt het individuele occasionaanbod op de landelijke Vakgarage website getoond.
De 10 van Vakgarage
- Nog niet ontvangen
Formule facts
- Netwerkomvang314 (per 19-01-2020)
- Eigendom vanStichting Vakgarage
- GrossiersrelatieFource
- Entree fee1500
- Maandfee376,50