Wat u hier ziet
De support card is een weergave van de prestaties van een formule op vermelde gebieden op basis van door Automotive Retail Support opgestelde criteria voor elk gebied. Aan de hand van een jaarlijkse inventarisatie wordt de index geactualiseerd.
Hoe de percentages worden bepaald
De index volgt primair uit de door de Formule aangeboden diensten en services. Als een dienst of service beschikbaar is en deels of volledig vanuit de maandfee wordt bekostigd telt die volledig mee voor de index. In geval een formule een dienst of service aanbiedt welke niet vanuit de fee bekostigd wordt telt deze voor 50% mee.
Onderlinge weging
De hoogte van de het index cijfer volgt secundair uit een weging van de verschillende elementen. Diensten/ services die wij als essentieel beschouwen en/of die direct omzetverhogend werken tellen zwaarder mee. Zo kennen we bijvoorbeeld het faciliteren van een CRM systeem, waarmee het klantencontact structureel onderhouden kan worden een factor 2 toe, terwijl het bieden van een narrowcasting systeem een factor 1 kent.
Diensten en services per categorie:
Marketing index
Deze index volgt uit een weging van de door de Formule aangeboden Marketing ondersteuning. Zo wordt gekeken naar de wijze waarop deelnemers online ondersteund worden (o.a. deelnemers-website, online advertising, social media support, CRM applicatie). Andere beoordelingspunten zijn o.a. het beschikbaar hebben van: narrowcasting, portal voor marketing materialen, Duurzaam werken label, landelijk adverteren door formule, klantenkaart en consumenten app.
Techniek index
Het kunnen beschikken over technische informatie, pass-thru naar fabrikanten, HEV support, training en helpdesk als onderdeel van de deelname aan de Formule wegen het zwaarst in deze index. Andere criteria zijn onder meer: DSR, diagnose op afstand, H2-support en equipment inkoop en -lease.
Organisatie support index
Het hebben van een accountmanager en kunnen bieden van bedrijfsmatige ondersteuning vormen hier de basis. Belangrijke diensten achten wij het bieden van recruitment ondersteuning en het faciliteren van een KTV tool. Overige criteria zijn onder meer een pechhulp programma, een kwaliteitsmanagement programma en non-technische trainingen.
New business index
Service Level Agreements (SLA) met leasemaatschappijen tellen hier zwaar mee, zeker als er sprake is van sturing. Evenzo het faciliteren van een Private Lease programma. Andere criteria zijn ondermeer: samenwerkingen met derden om extra klanten te werven, actieve leadgeneratie en het aanbieden van markt- en concurrentie analyses.